Om Oss

Norges Teqballforbund

Teqball

Passer for alle aldersgrupper og nivåer.

Utvikle ferdigheter

Teknikk, balanse, utholdenhet, koordinasjon, og presisjon.

Kjønnsnøytral sport

Det er tillatt å spille med eller mot det motsatte kjønn.

Vokser raskt

En av sportene som vokser raskest i verden.

Vårt arbeid

fremme teqball som en
idrett i norge

Norges Teqballforbund som i dag er et fullverdig medlem av det Internasjonale Teqball forbund (FITEQ), har som formål og visjon å fremme Teqball som en idrett i Norge, samt tilrettelegge et rettferdig miljø, hvor det er plass til både bredden og eliten.
Et viktig aspekt er at forbundet skal prioritere utøverne i Norge fremfor selve organisationen, da man mener utøverne fortjener et forbund som re-investerer maksimalt for sporten og utøvernes beste. Det er derfor viktig at økonomiske midler i forbundet prioriteres til klubbene og utøverne, da man ønsker å unngå at midlene ender hos få kommersielle aktører.

I tråd med Norges Idrettsforbund lov skal arbeidet preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverdighet. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, sunnhet og ærlighet.

Teqball

i verden

Teqball er en av verdens mest rasktvoksende sporter, og har allerede med 3 organiserte verdensmesterskap etablert seg i mange land.

registrerte klubber

nasjonale forbund

spillere

utdannede dommere

Det er bestemt at forbundet skal følge vedtekter og normer i tråd med Norges Idrettsforbund og FITEQ.

Formålet skal oppnås gjennom følgende aktiviteter:

• Som et samarbeid med etablerede Teqball-klubber i Norge, å arrangere seriespill og turneringer både lokalt og nasjonalt. Videre vil det være Norges Teqballforbund, som har ansvaret for å sende aktuelle spillere til store internasjonale turneringer.
  • Introdusere Teqball for klubber, skoler og treningssentre over hele Norge.
  • Opptakelse i Norges Idrettsforbund.
  •  Avholde trener- og dommerkurs i Norge innenfor Teqball.

NORGES TEQBALLFORBUND

STYRET

Her presenteres NTFs styre, som består av en president, visepresident, 4 medlemmer og daglig leder. Styret ble valgt under opprettelse av forbundet januar 2021:
Tobias Brandal Busæt

president

Mer info om Tobias

Tobias Brandal Busæt er president i Norges Teqballforbund. Som tidligere verdensmester, europamester og Norgesmester i sporten freestyle fotball har Tobias et brennende hjerte for alternative ballidretter. I dag jobber han med 4Freestyle og Off-Pitch for å bygge opp Teqball, street fotball og freestyle fotball i Norge. Tobias har selv stor tro på at Teqball vil bli en stor sport og ønsker å tilrettelegge for utvikling av sporten i Norge.

Jonathan Åmot Olsen

Visepresident

Mer info om Jonathan

Mer info kommer..

Lasse Lassen

Daglig leder og styremedlem

Mer info om Lasse

Lasse Lassen er daglig leder og styremedlem i Norges Teqballforbund. Grunnlegger av Movement Map International AS og doktorgradsstudent på Universitetet i Aalborg, hvor han forsker på feltet innenfor funskjonell trening og rehabilitering. Lasse har jobbet i treningsbransjen i mer enn femten år, der han har trent både toppidrettsutøvere, eldre, funksjonshemmede, unge fotballspillere m.fl.. Han ønsker å fremme Teqball-sporten i Norge fordi spillet har potentiale til å utvikle de unge fotballspilleres tekniske fotballferdigheter, reaksjonsevne og agility tilsvarende internationale standarder.

Pernille Ingvaldsen Smith

styremedlem

Mer info om Pernille

Pernille Ingvaldsen Smith er styremedlem i Norges Teqballforbund. Som kvinne i styret ønsker hun fokus på rekruttering uavhengig kjønn og like muligheter.  Hun falt for Teqball grunnet det tekniske og akrobatiske aspektet, og spiller i dag aktivt Teqball. Pernille er utdannet lege og har bred erfaring og meritter fra ulike ballidretter. Blant annet er hun europamester i footvolley og har spilt på u-landslag i fotball.

Alexander M. Karlsen

Styremedlem

Mer info om Alexander

Alexander Mørland Karlsen er styremedlem i Norges Teqballforbund. Han forelsket seg i Teqball når han kom over et teqballbord på en strand i Corsica i 2018, og deltok deretter på sin første internasjonale turnering året etter. Alexander spiller mix med Jonathan Olsen, mix double med Pernille Ingvaldsen Smith, samt single. I tillegg til å drive med Teqball, jobber han som mentaltrener for idrettsutøvere og spiller på landslaget i Footvolley hvor han også er regjerende norgesmester.

Are Slettahjell

Styremedlem

Mer info om Are

Are Slettahjell er til daglig eier av Teqball Norge AS og styremedlem i Norges Teqballforbund. Are har jobbet i treningsbransjen i hele hans arbeidskarriere. De 10 siste årene som leverandør av treningsutstyr, noe han jobber med fortsatt. Han har tidligere vært aktiv innen fotball, og i 2017 fikk han øynene opp for Teqball - både sporten og produktet. I slutten av 2020 fikk han agenturet på Teqball i Norge.

teqball

STØTT OSS

Norges Teqballforbund er en non-profit organisasjon som drives av frivillige. Det vil si at alt som tilordnes Norges Teqballforbund vil gå til drift og utvikling i tråd med vår visjon. For at vi skal bli enda bedre og utvikle oss sammen med våre medlemmer er vi avhengige av støtte fra samarbeidspartnere, medlemmer og andre som har interesse for Norges Teqballforbund.

vårt nummer

VIPPS

Har du lyst til å støtte arbeidet vårt kan du vårt VIPPS-nummer:

Norges Teqballforbund

PARTNERE

Norges Teqballforbund er stolte over å være en del av det Internasjonale Teqballforbundet (FITEQ), som støtter forbundet i sin utvikling av sporten i Norge.